ISTRAŽIVANJA IZ OBLASTI DRUŠTVENIH NAUKA: ODGOJNE NAUKE
Educiranje kroz planirane izborne istraživačke module u području društvenih nauka u naučnom polju Odgojne nauke:
- Istraživanja u općoj pedagogiji
- Istraživanje u razrednoj nastavi
- Istraživanje u obrazovnom menadžmentu,
predstavlja važan segment društvenog sistema od kojeg zavisi uspjeh globalnog društvenog funkcionisanja u koji se integriraju rezultati kao posljedica sistemskog rada.
Neophodno je kontinuirano osposobljavati vrhunske stručnjake i naučnike koji će steći kompetencije za istraživanje i razvoj jednog od najvećih javnih sektora u društvu – sektora odgoja i obrazovanja.
Svjesni velikog broja zaposlenih stručnjaka u obrazovnim institucijama kao i broja odgojno – obrazovnih ustanova i njihove rasprostranjenosti po teritoriji Bosne i Hercegovine, broja i vrste programa koji se realiziraju, broja korisnika odgojno obrazovnih usluga, te broja nevladinih organizacija koje se bave djelatnostima odgoja i obrazovanja, može se predpostaviti iznimno velika potreba za kontinuiranim istraživanjem i razvojem ovog naučnog polja.
Pošto je polje odgoja i obrazovanja vrlo složeno u okviru kojeg se istovremeno odvija niz stručnih djelatnosti (npr. predškolsko, osnovnoškolsko, srednjoškolsko i visokoškolsko obrazovanje, cjeloživotno obrazovanje i obrazovanje odraslih, odgoj i obrazovanje za različite kategorije učenika, odgoj u domovima i drugim odgojnim ustanovama, razvoj kadrova u preduzežima, promišljanje ključnih pitanja obrazovnih politika u uredima državne i lokalne uprave, školski menadžment i dr.)
Svaki spomenuti dio sistema odgoja i obrazovanja zahtjeva poseban pristup za promišljanje, istraživanje i razvoj pedagoških djelatnosti.
Ulaskom u evropske integracije bit će potrebno usklađivati sistem odgoja i obrazovanja s trendovima i smjernicama razvoja koje traže relevantne evropske institucije. Stvaranje evropske dimenzije kvalitete i obrazovanja nastavnika i drugih odgojno obrazovnih stručnjaka u našem kontekstu zahtjeva i visoko specijalizirane stručnjake koji će doprinjeti uspješnoj realizaciji ovih procesa.
Treba naglasiti da se radi o području koje se u današnje vrijeme najbrže mijenja i reformira, a uoćava se nedostatak vrhunskih stručnjaka koji će takve reforme adekvatno pripremiti i voditi.
Smjer: Opća pedagogija:
R/br. | NAZIV PREDMETA | Broj ECTS | Broj sati | Šifra predmeta |
I semestar | 30 | |||
1. | Opća metodologija | 10 | ||
2. | Testiranje i mjerenje | 8 | ||
3. | Metode analize podataka | 12 | ||
II semestar | 30 | |||
1. | Rani odgoj djeteta | 8 | ||
2. | Savjetodavna djelatnost u obrazovanju | 8 | ||
3. | Školski i razredni menadžment | 8 | ||
4. | Analiza naučnih baza podataka | 6 | ||
III semestar | 30 | |||
1. | Istraživanja u oblasti pedagogije* | |||
2. | Prijava projekta doktorske disertacije | |||
* 1 od 4 (a – d) | ||||
a. | Modeli i standardi obrazovanja pedagoga | 15 | ||
b. | Stanja i perspektive odgoja | 15 | ||
c. | Odgojne zajednice i supervizijsko savjetovanje | 15 | ||
d. | Pedagoški menadžment | 15 | ||
IV semestar | 30 | |||
1. | Rad na doktorskoj disertaciji | 15 | ||
2. | Odbrana projekta doktorske disertacije | 5 | ||
3. | Publikovanje prvog istraživačkog rada | 10 | ||
V semestar | 30 | |||
1. | Rad na doktorskoj disertaciji | 20 | ||
2. | Publikovanje drugog istraživačkog rada | 10 | ||
VI semestar | 30 | |||
1. | Rad na doktorskoj disertaciji | 15 | ||
2. | Odbrana doktorske disertacije pred komisijom | 5 | ||
3. | Javna odbrana doktorske disertacije | 10 |
Smjer: Razredna nastava:
R/br. | NAZIV PREDMETA | Broj ECTS | Broj sati | Šifra predmeta |
I semestar | 30 | |||
1. | Opća metodologija | 10 | ||
2. | Testiranje i mjerenje | 8 | ||
3. | Metode analize podataka | 12 | ||
II semestar | 30 | |||
1. | Savremena škola | 8 | ||
2. | Državne, privatne i alternativne škole | 8 | ||
3. | Kurikulum savremene nastave | 8 | ||
4. | Analiza naučnih baza podataka | 6 | ||
III semestar | 30 | |||
1. | Istraživanja u oblasti odgoja* | |||
2. | Prijava projekta doktorske disertacije | |||
* 1 od 4 (a – d) | ||||
a. | Socijalizacija i socijalizacijski procesi | 15 | ||
b. | Modeli i standardi obrazovanja nastavnika | 15 | ||
c. | Metodologija izgradnje školskog kurikuluma | 15 | ||
d. | Evropske obrazovne perspektive | 15 | ||
IV semestar | 30 | |||
1. | Rad na doktorskoj disertaciji | 15 | ||
2. | Odbrana projekta doktorske disertacije | 5 | ||
3. | Publikovanje prvog istraživačkog rada | 10 | ||
V semestar | 30 | |||
1. | Rad na doktorskoj disertaciji | 20 | ||
2. | Publikovanje drugog istraživačkog rada | 10 | ||
VI semestar | 30 | |||
1. | Rad na doktorskoj disertaciji | 15 | ||
2. | Odbrana doktorske disertacije pred komisijom | 5 | ||
3. | Javna odbrana doktorske disertacije | 10 | ||
Smjer: Menadžemnt u obrazovanju
R/br. | NAZIV PREDMETA | Broj ECTS | Broj sati | Šifra predmeta |
I semestar | 30 | |||
1. | Opća metodologija | 10 | ||
2. | Testiranje i mjerenje | 8 | ||
3. | Metode analize podataka | 12 | ||
II semestar | 30 | |||
1. | Edukacijski menadžment | 8 | ||
2. | Filozofija obrazovnih nauka | 8 | ||
3. | Trendovi istraživanja obrazovnih politika i menadžmenta | 8 | ||
4. | Analiza naučnih baza podataka | 6 | ||
III semestar | 30 | |||
1. | Istraživanja u oblasti menadžmenta u obrazovanju* | |||
2. | Prijava projekta doktorske disertacije | |||
* 1 od 4 (a – d) | ||||
a. | Profesionalne kompetencije menadžmenta u obrazovanju | 15 | ||
b. | Modeli i standardi obrazovanja nastavnika | 15 | ||
c. | Upravljanje izgradnjom školskog kurikuluma | 15 | ||
d. | Evropske obrazovne perspektive | 15 | ||
IV semestar | 30 | |||
1. | Rad na doktorskoj disertaciji | 15 | ||
2. | Odbrana projekta doktorske disertacije | 5 | ||
3. | Publikovanje prvog istraživačkog rada | 10 | ||
V semestar | 30 | |||
1. | Rad na doktorskoj disertaciji | 20 | ||
2. | Publikovanje drugog istraživačkog rada | 10 | ||
VI semestar | 30 | |||
1. | Rad na doktorskoj disertaciji | 15 | ||
2. | Odbrana doktorske disertacije pred komisijom | 5 | ||
3. | Javna odbrana doktorske disertacije | 10 | ||